021-88861815

تیام وبلاگ

جمعی از مطالب وندینگ ماشین ها در جهان

اسپرسو (Espresso)

قهوۀ اسپرسو ترکیبی از انواع گوناگون قهوۀ آسیاب شده است که در طی فرآیند خاص آماده سازی قهوه، توان استخراج فوق العاده بالا در قهوه ساز را پیدا کرده است. ویژگی منحصر بفرد این قهوه این است که در عین آماده شدن سریع، از کیفیت بالایی برخوردار است و نه تنها عطر و طعم آن حفظ می شود بلکه، به نظر کارشناسان، عطر و طعم واقعی قهوه را به شما نشان می دهد.به همین علت، این قهوۀ ایتالیایی مورد پسند قهوه شناسان واقعی در سراسر دنیا قرار گرفته است.

این تصور نادرست وجود دارد که اسپرسو یک دانه است. قهوۀ اسپرسو " عصاره ای" افشرده و پر عطر و طعم است که از دم کردن دانه های قهوه به دست می آید. در واقع کلمه اسپرسو به روش خاصی از دم کردن قهوه گفته می شود. اسپرسو نوعی قهوه است که در دستگاه اسپرسو دم می شود.

* طرز تهیه :مقدار قهوۀ به کار رفته حدوداً دوسوم مقدار قهوۀ بکار رفته برای یک تک وعدۀ قهوۀ فرانسه است ولی با مقدار آبی بسیار کمتر (45 میلی لیتر در برابر 180 میلی لیتر یک فنجان قهوۀ فرانسه)، اسپرسو روشی سریع برای دم کردن است که از فشار، و نه گرانش (مانند قهوۀ فرانسه)، برای دم کردن استفاده می کند.

دانه ها قبلاً خوب آسیاب می شوند و سپس دوز سریعی از فشار زیاد و آب گرم دریافت می کنند. این ترکیب فشار و آب، مقدار کمی قهوه متراکم با طعم غنی استخراج می کند. یک جرعه اسپرسو حدود 7 تا 9 گرم قهوه آسیاب شده می برد که حدود 2 اونس (56 گرم) قهوه اسپرسو تولید می کند. دو جرعه دوبرابر قهوه آسیاب شده می برد و دو برابر قهوه اسپرسو تولید می کند.

 

قوانین طلایی برای تهیۀ قهوه اسپرسویی خوب :

  • از آب سرد و تازه استفاده کنید.
  • برای شستن جوش آور، صابون یا مواد شوینده به کار نبرید(فقط آب کشی کنید).
  • از نگه‌دارندهفيلتر استفاده کنید.
  • نگه دارندۀ صافی و دستگاه را از پیش گرم کنید.
  • از تركيباتِ باكيفيتِ قهوه استفاده كنيد.
  • قهوه را در صافی فشرده کنید.
  • فنجان ها را از پیش گرم کنید.
  • از دستگاه اسپرسوسازی استفاده کنید که دارای سیستم کف دهندۀ قهوه یا اسپرسوی خامه ایباشند و جوش آورشان از جنس استیل (فولاد ضد زنگ) باشد.

شرکت تیام تجارت آروند پس از یک دهه فعالیت های تحقیقاتی و تجاری در زمینه دستگاه های قهوه ساز و وندینگ تمام اتوماتیک (Vending Machine) بخصوص نوشیدنی های گرم و سرد ، هم اکنون ارائه دهنده ی مطمئن دستگاه های لوکس نوشیدنی متناسب با ویژگی های فرهنگی ، الگوهای مصرفی و سطوح درآمدی در کشور میباشد.